Серпнева конференція педагогічних працівників Василівської територіальної громади «ОСВІТА ЄДНАЄ».
Серпнева конференція педагогічних працівників Василівської територіальної громади
«ОСВІТА ЄДНАЄ».
Другий рік поспіль традиційна серпнева конференція педагогічних працівників проходить в умовах воєнного стану через військову агресію російської федерації проти України.
Повномасштабна військова агресія РФ проти України спрямована на геноцид українського народу принесла велике горе громадянам нашої країни, вимушене переміщення учасників освітнього процесу , їх виїзд за кордон, знищення освітян на окупованих територіях, незаконне вивезення українських дітей, навчання в умовах блекауту та колосальний психологічний тиск. Російські великодержавні покидьки целеспрямовано б’ють по освітній інфраструктурі, понад 3 тисячі закладів освіти постраждали, біля 300 повністю зруйновано, тисячі загиблих мирних людей,ворог нищить українську освіти, розуміючи її силу, однак задум ворога не здійснився, вся країна встала на захист своєї землі, випускники наших шкіл покинули свої звичайні справи та пішли на фронт, наші колеги вчителі замість шкільної указки взяли в руки автомати, звичайні люди покинули свої сім’ї та вирушили на захист своїх рідних, багато їх загинуло, виборюючи свободу рідної землі.
29 серпня — дата Іловайської трагедії, коли загинуло щонайменше 368 українських військових. Щороку, починаючи з 2019-го, у цей день вшановують пам'ять загиблих військовослужбовців та добровольців України.
Відомий Руфер Мустанг, який нещодавно змінив своє ім’я на Слава Україні зняв вражаюче відео. Він назвав свій кліп « Ось чому Українці переможуть» На цьому відео кадри розгромленого і понівеченого бойовиками Донбасу перемежовуються з кадрами вільної від окупантів України, де люди живуть спокійно і мирно. Але головний наголос у цьому роліку зроблено на українських військових, які захищають спокій українців від терористів та російських загарбників.
Основна мета нашої освіти сьогодні в Україні поставити в центр уваги людину, її потреби й цінності. Тільки освічені українці можуть створити міцну життєздатну державу, збудувати сучасну економіку, забезпечити майбутнє прийдешніх поколінь. З огляду на це ми маємо приділити особливу увагу тому, щоб українські діти, хоч де б вони не перебували змогли продовжити навчання в українській освітній парадигмі. В нашій громаді 62 дітей знаходяться за межами країни, однак дистанційно приєднуються до освітнього процесу, також ми прийняли 16 дітей внутрішньоперемішених.
Сьогодні перед освітою постає безліч викликів, які необхідно подолати. Зокрема потрібно створювати умови для здобуття освіти в умовах війни та вимушеної міграції, забезпечення евроінтеграційних процесів, усе це зумовлює потребу у нових підходах до розвитку освіти і науки. Наразі МОН разом із 1700 експертами проводить роботу над створенням Національної стратегії освіти і науки України, вже напрацьована Візія майбутньої української освіти, в основі якої прагнення українців до европейської інтеграції, забезпечення важливих для нас людських цінностей. Дитина, її життя, безпека, доступ до якісної освіти були та залишаються у фокусі уваги, оскільки діти є найважливішими агентами змін та побудови майбутнього.
Усепереч усім перешкодам, віра в перемогу дає нам право говорити, що українська освіта стане сильнішою, буде основою прогресу та розвитку нації, фундаментом її майбутнього, переможемо та відбудуємо.
Сьогодні освіта рухається за такими пріоритетними напрямами:
-Безпека, створення комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу;
-Доступна та якісна дошкільна освіта;
-Продовження реформи нової української школи;
-сучасна професійна освіта;
- цифровізація освіти;
- реформа шкільного харчування
- розвиток науки та інновацій.
Як же рухається освіта в нашій громаді.
Попередній навчальний рік ми прожили складно: не вистачало потужностей укриттів в закладах освіти, блекаут не давали можливості охопити 100% дітей очним навчанням. За літо всі заклади освіти нашої громади потужно підготували заклади, та ще й зараз продовжують роботу з підготовки до нового навчального року та опалювального сезону.
В усіх закладах створено укриття: У Каракуртському, Калчевському, Баннівському ліцеях та Голицькій філії діти 1 вересня розпочнуть навчальний процес в очному режимі, у Василівському опорному ліцеї за змінами. Але відділом направлено до сільської ради клопотання про надання згоди на замовлення проекту укриття на 600 місць.
Дошкільні заклади- Калчевський, Василівський садочки вже працюють очно, закінчуються роботи з облаштування в Каракуртському та Баннівському ДЗ, які разом з дошкільним підрозділом Голицької філії розпочнуть роботу найближчим часом у першій декаді вересня. На ці роботи витратили 4 052 869, 0 грн. Наступний крок – забезпечення всіх закладів альтернативними джерелами енергії та закупівля палива для них на це в минулий період витратили-414 602,00 грн, на жаль дошкільні заклади взагалі не забезпечені генераторами, тому зараз проводиться робота по забезпеченню садочків генераторами. Триває тендер із закупівлі вугілля на суму 1 995 240,00 грн, підписані договори на постачання газу на суму 550 000,00 грн.
В усіх закладах освіти проведено ремонтні роботи приміщень та вуличного устаткування на суму 730 793,0 грн
Проведено роботи по вдосконаленню Інтернет мережі в закладах освіти та проведення мережі в укриттях на суму13 880,00
В усіх закладах освіти облаштовано класи безпеки на суму 309 825,00 грн
На капітальний ремонт та будівництво укриттів в ззсо витрачено 2 222 267,00 грн
Днями в усіх закладах дошкільної освіти буде встановлена кнопка виклику та відеоспостереження на суму107 000.
В усіх закладах впроваджено систему ХАСП
Розроблене та затверджене меню за вимогами сучасного шкільного харчування, яке планується проводити з 04 вересня 2023 року, всі договори на постачання продуктів підписано. Однак маємо великі проблеми з облаштування сучасним обладнанням, проведенням капітальних ремонтів харчоблоків в усіх закладах, тому наступним викликом для нас буде вирішення саме цієї проблеми, адже наші діти мають харчуватися в безпечних умовах. Вже зараз розпочали: придбано для Василівського ДЗ духову шафу, для Калчевського ДЗ холодильник- це звичайно мізер.
Для створення комфортних умов учасникам освітнього процесу необхідно закінчити переобладнання системи опалення в Калчевському ліцеї, Голицькій філії, Каракуртському ДЗ, Василівському опорному ліцеї. Також необхідно замінювати застарілі меблі на сучасні та спробувати працювати на стоячих партах. Потребує покращення матеріально – технічна база закладів освіти: це й нові компютери,STEM лабораторії,не вистачає мультимедійного обладнання, сучасних кабінетів з базових дисциплін, майже в усіх закладах дошкільної освіти є проблеми по облаштуванню сучасними дитячими меблями. Освіта весь час потребу фінансової підтримки, ви занєте, що через війну зупинено забезпечення НУШ, сподіваємося підтримка з держави все ж таки надійде., проблема з підручниками для учнів 5-6 класів, хоча підручники з базових предметів вже надійшли та відправлені до закладів.
В цьому році ми змогли реалізувати частину плану по оптимізації мережі закладів освіти громади: створено Василівський опорний ліцей з філією Голицька початкова школа з дошкільним підрозділом, цей заклад в такому статусі розпочне роботу з 01 вересня. Також організовано підвезення учнів5-11 класів до Баннівського ліцею з села Голиця, що надає учнім доступ до більш якісної освіти, дає можливість дітям навчатися, спілкуватися у більших колективах.
З цього року усі заклади зсо переходять на е журнали та е щоденники, активно використовують е підручники, підключаються до системи АЙКОМ.
Також відділом підписані договори про співпрацю та надання послуг з Болградським центром професійної освіти та Болградським ІРЦ, тому кожний вчитель закладів освіти громади може отримати консультацію або методичну допомогу. Наші заклади активно співпрацюють зі службою якості освіти, яка допомагає провести самооцінювання для виявлення позитивних та негативних факторів освітнього процесу та рекомендації як скорегувати свою роботу для покращення результатів.
В Закдах освіти нашої громади навчаються 15 дітей з особливими освітніми потребами, в усіх закладах де є такі особливі діти створені ресурсні кімнати, працюють асистенти вчителя та психологи.
Особливою в цей повоєнний період є робота шкільних психологів, які мають працювати не тільки з особливими дітками, а із батьками, учнями, працівниками закладів.
Й найголовніша проблема: війна, нестабільність та міграційні процеси, складний психологічний стан учасників освітнього процесу, довготривале дистанційне навчання призвело до освітніх втрат та розривів, які ми разом з дітьми та батьками маємо скоротити та працювати над якістю навчання.
ЄДНАЙМОСЯ ЗАРАДИ МАЙБУТНЬОГО НАШИХ ДІТЕЙ ТА МАЙБУТНЬОГО НАШОЇ УКРАЇНИ.
Закінчу словами української поетеси Ліни Костенко
Ми воїни. Не ледарі. Не лежні
І наше діло праведне й святе.
Бо хто за що, а ми за незалежність.
Отож нам так і важко через те.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)