Василівська громада
Одеська область, Болградський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ПРОЄКТ РІШЕННЯ Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Василівської сільської ради

Дата: 13.06.2024 13:07
Кількість переглядів: 204

Фото без опису

ВАСИЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

П’ЯТДЕСЯТ П’ЯТА   СЕСІЯ

ВОСЬМОГО  СКЛИКАННЯ

 

Код згідно з КОАТУУ   UA51060070000052726

 

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

 

.2024 року                                       с. Василівка                                                     

 

Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно,

відмінне від земельної ділянки на території Василівської сільської ради

 

Керуючися статтею 266 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Василівська сільська рада
 

ВИРІШИЛА:

1. Установити з 01.01.2025 року на території Василівської сільської ради:

1) ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1;

2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.

2. Оприлюднити рішення шляхом розміщення на інформаційному сайті не пізніш, як у десятиденний строк після прийняття рішення.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (Кіосєв В.Д.)

4. Рішення сесії від 29.06.2023 р. № 922  визнати такими, що втратило чинність.

5. Рішення набирає чинності  з  01.01.2025  року.

 

Сільській голова

 

Петро БОЙЧЕВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1
до рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Василівської сільської ради

від  ---2024 р. №

 

 

 

СТАВКИ
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Ставки встановлюються та вводяться в дію з 1 січня 2025 року.

 

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об'єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об'єднаної територіальної громади

15

11

UA51060070010082409

с. Василівка

15

11

UA51060070020018589

с. Баннівка

15

11

UA51060070030078578

с. Голиця

15

11

UA51060070040048888

с. Калчева

15

11

UA51060070050065222

с. Каракурт

15

11

UA51060070060041080

с. Новий Каракурт

 

 

Класифікація будівель та споруд2

Ставки податку3                  за 1 кв. метр
(відсотків розміру мінімальної заробітної плати)

для юридичних осіб

для фізичних осіб

Код2

Назва класифікаційної одиниці2

1

 

 

 

БУДІВЛІ

 

 

 

11

 

 

Житлові будинки

 

 

 

 

111

 

Одноквартирні житлові будинки

 

 

 

 

 

1110

Одноквартирні житлові будинки4

0,5

0,03

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • відокремлені житлові будинки садибного типу, дачі, будинки лісників, садові та інші літні будинки для тимчасового проживання, тощо.

Цей клас включає також:

  • зблоковані та терасні будинки з окремими квартирами, кожна з яких має власний дах та власний вхід з вулиці.

Цей клас не включає:

  • нежитлові сільськогосподарські будинки (1271).

 

 

 

 

112

 

Житлові будинки з двома та більше квартирами

 

 

 

 

 

1121

Житлові будинки з двома квартирами4

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • відокремлені, зблоковані та терасні будинки з двома квартирами.

Цей клас не включає:

  • зблоковані або терасні будинки з окремими квартирами, кожна з яких має власний дах та власний вхід з вулиці (1110).

 

 

 

 

 

1122

Житлові будинки з трьома та більше квартирами4

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • інші житлові будинки з трьома та більше квартирами. Цей клас не включає:
  • гуртожитки (1130);
  • готелі (1211);
  • туристичні бази, табори та будинки відпочинку (1212).

 

 

 

 

113

 

Житлові будинки для колективного проживання

 

 

 

 

 

1130

Житлові будинки для колективного проживання

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • гуртожитки для студентів та учнів навчальних закладів, робітників та службовців, житлові будинки для дітей-сиріт та дітей з інвалідністю, для осіб літнього віку та осіб з інвалідністю, інших соціальних груп, наприклад, будинки для біженців, притулки для бездомних тощо.

Цей клас не включає:

  • лікарні (1264);
  • будівлі закладів соціального захисту населення (1264);
  • в'язниці та казарми (1274).

 

 

 

12

 

 

Нежитлові будівлі

 

 

 

 

121

 

Будівлі готельні та подібні будівлі

 

 

 

 

 

1211

Будівлі готельні

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі готелів, мотелів, пансіонатів та подібних закладів з надання житла з рестораном або без нього.

Цей клас включає також:

  • відокремлені будівлі ресторанів та барів.

Цей клас не включає:

  • ресторани в житлових будинках (1122);
  • хостели, гірські притулки, табори для відпочинку, рекреаційні будинки

 

 

 

 

 

 

(1212);

- ресторани в торгових центрах (1230).

 

 

 

 

 

1212

Інші будівлі для короткострокового проживання

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі хостелів, дитячих та сімейних таборів відпочинку, гірські притулки, рекреаційні будинки та інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше.

Цей клас не включає:

  • будівлі готельні (1211);

споруди парків для дозвілля та розваг (2412).

 

 

 

 

122

 

Офісні будівлі

 

 

 

 

 

1220

Офісні будівлі4

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, у тому числі для промислових підприємств, банків, поштових відділень, органів державної влади та місцевого самоврядування тощо.

Цей клас включає також:

  • конгрес-центри, будівлі органів правосуддя, парламентські будівлі.

Цей клас не включає:

  • офіси в будівлях, які використовуються переважно для інших цілей.

 

 

 

 

123

 

Будівлі оптово-роздрібної торгівлі

 

 

 

 

 

1230

Будівлі оптово-роздрібної торгівлі

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі торгових центрів, універмагів, окремих магазинів та крамниць, зали для ярмарків, аукціонів, торгових виставок, криті ринки, закладів обслуговування учасників дорожнього руху тощо.

Цей клас не включає:

  • магазини в будівлях, які призначені переважно для інших цілей.

 

 

 

 

124

 

Будівлі транспорту та зв’язку

 

 

 

 

 

1241

Будівлі електронних комунікацій, станцій, терміналів та пов’язані з ними будівлі

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі цивільних та військових аеропортів, залізничних станцій, автобусних станцій, морських та річкових вокзалів, фунікулерів та станцій канатних доріг;
  • будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій, телекомунікаційних центрів тощо.

Цей клас включає також:

  • ангари для літаків, будівлі сигнальних будок, локомотивних та вагонних депо;
  • телефонні будки;
  • будівлі маяків;
  • будівлі (вежі) управління повітряним рухом.

Цей клас не включає:

  • заклади обслуговування учасників дорожнього руху (1230);
  • резервуари, силоси та складські приміщення (1252);
  • залізничні колії (2121, 2122);
  • злітно-посадкові смуги аеродромів (2130);
  • лінії та вежі електронних комунікаційних мереж (2213, 2224);

 

 

 

 

 

 

- нафтотермінали (2303).

 

 

 

 

 

1242

Будівлі гаражів

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки.

Цей клас включає також:

  • навіси для велосипедів.

Цей клас не включає:

  • автостоянки в будівлях, які використовуються переважно для інших цілей;
  • заклади обслуговування учасників дорожнього руху (1230).

 

 

 

 

125

 

Промислові та складські будівлі

 

 

 

 

 

1251

Промислові будівлі4

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі, що використовуються для промислового виробництва, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні тощо.

Цей клас не включає:

  • резервуари, силоси та складські приміщення (1252);
  • будівлі сільськогосподарського призначення (1271);
  • комплексні промислові споруди (електростанції, нафтопереробні заводи тощо), які не мають характеристик будівель (230).

 

 

 

 

 

1252

Резервуари, силоси та склади

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • резервуари та ємності;
  • резервуари для нафти та газу;
  • силоси для зерна, цементу та інших сухих продуктів;
  • холодильники та спеціальні склади.

Цей клас включає також:

  • складські майданчики.

Цей клас не включає:

  • сільськогосподарські силоси та складські будівлі, що використовуються для сільського господарства (1271);
  • водонапірні башти (2222);
  • нафтотермінали (2303).

 

 

 

 

126

 

Будівлі громадського дозвілля, освіти, охорони здоров’я та соціального захисту

 

 

 

 

 

1261

Будівлі громадського дозвілля

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі кінотеатрів, театрів, концертні зали тощо;
  • зали засідань та багатоцільові зали, що використовуються, головним чином, для публічних виступів;
  • казино, цирки, музичні зали, танцювальні зали та дискотеки, естради тощо.

Цей клас не включає:

  • музеї, художні галереї (1262);
  • спортивні зали (1265);
  • парки для відпочинку та розваг (2412).

 

 

 

 

 

1262

Будівлі музеїв та бібліотек

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі музеїв, художніх галерей, бібліотек та ресурсних центрів. Цей клас включає також:
  • будівлі архівів.

Цей клас не включає:

 

 

 

 

 

 

- пам'ятники історичні (1273).

 

 

 

 

 

1263

Будівлі закладів освіти та дослідних закладів

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі, призначені для дошкільної, середньої, професійно-технічної та спеціалізованої освіти;
  • будівлі закладів вищої освіти, науково-дослідних закладів, лабораторій. Цей клас включає також:
  • будівлі спеціальних шкіл для дітей з фізичними або розумовими вадами;
  • будівлі закладів для фахової перепідготовки;
  • будівлі метеорологічних станцій, обсерваторій.

Цей клас не включає:

  • гуртожитки, які є окремим будівлями шкіл-інтернатів (1130);
  • гуртожитки для студентів (1130);
  • бібліотеки (1262);
  • лікарні навчальних закладів (1264).

 

 

 

 

 

1264

Будівлі закладів охорони здоров’я та соціального захисту населення

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі закладів з надання медичної допомоги хворим та травмованим пацієнтам;
  • санаторії, лікарні тривалого перебування і будинки з медичним доглядом для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, психіатричні лікарні, диспансери, пологові будинки, реабілітаційні центри матері та дитини.

Цей клас включає також:

  • будівлі лікарень навчальних закладів, виправних закладів, в'язниць та збройних сил;
  • будівлі, що використовуються для термального та соляного лікування, функціональної реабілітації, пунктів переливання крові, пунктів донорського грудного молока, ветеринарних лікарень тощо;
  • будинки закладів, що надають комбіновані послуги проживання та догляду або медичного обслуговування для людей похилого віку, для людей з обмеженими можливостями тощо.

Цей клас не включає:

  • соціальні будинки-інтернати для людей похилого віку та осіб з інвалідністю (1130).

 

 

 

 

 

1265

Спортивні зали4

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі, що використовуються в спортивних цілях (баскетбольні і тенісні зали, плавальні басейни, гімнастичні зали, ковзанки або хокейні арени тощо), що передбачають обладнання для глядачів та учасників.

Цей клас не включає:

  • багатоцільові зали, що використовуються, головним чином, для публічних виступів (1261);
  • спортивні майданчики для занять спортом на відкритому повітрі, наприклад, тенісні корти, відкриті плавальні басейни тощо (2411).

 

 

 

 

127

 

Інші нежитлові будівлі

 

 

 

 

 

1271

Нежитлові сільськогосподарські будівлі4

0,3

0,3

 

 

 

 

Цей клас включає:

- будівлі, призначені для сільськогосподарської діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, конюшні, розплідники, промислові курники, зерносховища, ангари та фермерські господарські будівлі, погреби, виноробні заводи, винні чани, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо.

 

 

 

 

 

 

Цей клас не включає:

- споруди зоологічних парків та ботанічних садів (2412).

 

 

 

 

 

1272

Меморіальні та культові будівлі4

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • церкви, каплиці, мечеті, синагоги тощо;

Цей клас включає також:

  • цвинтарі та похоронні споруди, ритуальні зали, крематорії;

Цей клас не включає:

  • переведені в світські культові будівлі, що використовуються як музеї (1262);
  • пам’ятки історичні (1273).

 

 

 

 

 

1273

Пам'ятники історичні та ті, що охороняються4

 

 

1

1

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі історичні та такі, що охороняються державою і не використовуються для інших цілей.

Цей клас включає також:

  • старовинні руїни, що охороняються державою, археологічні розкопки;
  • статуї та меморіальні, художні і декоративні споруди.

Цей клас не включає:

  • будівлі музеїв (1262);
  • релігійні будівлі (1272).

 

 

 

 

 

1274

Інші будівлі, не класифіковані раніше4

0,5

0,5

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • будівлі виправних закладів, в’язниць, слідчих ізоляторів, військових казарм, міліцейських та пожежних служб.

Цей клас включає також:

  • такі споруди, як зупинки громадського транспорту, громадські туалети, пральні, лазні тощо;

Цей клас не включає:

  • телефонні будки (1241);
  • госпіталі виправних закладів, в’язниць, збройних сил (1264);
  • військові інженерні споруди (2420).

 

 

2

 

 

 

ІНЖЕНЕРНІ СПОРУДИ

 

 

 

21

 

 

Транспортна інфраструктура

 

 

 

 

211

 

Автомобільні дороги загального користування, вулиці та інші дороги

 

 

 

 

 

2111

Автомобільні дороги загального користування державного значення4

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • автомобільні дороги загального користування державного значення, включаючи перехрестя та транспортні розв'язки в різних рівнях.

Цей клас включає також:

  • пристрої для освітлення, сигналізації, забезпечення безпеки та автостоянок.

Цей клас не включає:

  • споруди закладів обслуговування учасників дорожнього руху (1230);
  • мости та естакади (2141);
  • тунелі та метро (2142).

 

 

 

 

 

2112

Вулиці та інші дороги4

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

- вулиці в населених пунктах, автомобільні дороги місцевого значення, інші

 

 

 

 

 

 

 

дороги за межами населених пунктів та будь-які проїзди (включаючи відкриті автостоянки, транспортні розв'язки, перехрестя, об'їзні та під’їзні дороги), польові дороги, доріжки для верхової та велосипедної їзди, майдани, тротуари та пішохідні площі.

Цей клас включає також:

- пристрої для освітлення, сигналізації, забезпечення безпеки та автостоянок.

 

 

 

 

212

 

Залізниці

 

 

 

 

 

2121

Залізниці магістральні

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • залізничні колії магістральні, під’їзні путі, стрілки, залізничні переїзди, станційні та сортувальні колії.

Цей клас включає також:

  • пристрої для освітлення, сигналізації, забезпечення безпеки та електрифікації.

Цей клас не включає:

  • залізничні вокзали (1241);
  • залізничні мости (2141);
  • залізничні тунелі (2142).

 

 

 

 

 

2122

Місцеві залізниці

1

-

 

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • залізничні колії метрополітенів (підземні, наземні, надземні); залізниці підвісні та на естакадах, відокремлені міські мережі залізничних колій громадського транспорту, трамвайні колії.

Цей клас включає також:

  • пристрої для освітлення, сигналізації, забезпечення безпеки та електрифікації.

 

 

 

 

213

 

Злітно-посадкові смуги

 

 

 

 

 

2130

Злітно-посадкові смуги

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • злітно-посадкові смуги для злету, посадки, маневрування та стоянки літальних апаратів.

Цей клас включає також:

  • пристрої для освітлення, сигналізації та забезпечення безпеки.

 

 

 

 

214

 

Мости, естакади, тунелі та метро

 

 

 

 

 

2141

Мости та естакади

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • автодорожні та залізничні мости з металу, залізобетону або інших матеріалів, включаючи конструкції естакад.

Цей клас включає також:

  • пристрої для освітлення, сигналізації та забезпечення безпеки;
  • пересувні мости, віадуки, мости польових та лісових доріг, пішохідні мости.

 

 

 

 

 

2142

Тунелі та метро

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • тунелі автомобільних доріг, залізниць та метрополітенів.

Цей клас включає також:

  • пристрої для освітлення, сигналізації та забезпечення безпеки.

 

 

 

 

215

 

Портові споруди, канали, дамби та інші водні споруди

 

 

 

 

 

2151

Портові споруди та судноплавні канали

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає

  • споруди морських та річкових портів (причали, доки, пристані, моли тощо);
  • судноплавні канали;
  • споруди на річках та каналах (шлюзи, мости-канали, тунелі-канали, пристані, набережні та буксирні шляхи).

Цей клас включає також:

  • споруди військових портів;
  • судноремонтні та суднобудівні споруди.

Цей клас не включає:

  • будівлі маяків (1241);
  • дамби та подібні водоутримуючі споруди (2152);
  • нафтотермінали (2303);
  • споруди марини (гавані для маломірних і спортивних суден) (2412).
  •  
  •  

 

 

 

2152

Дамби4

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • дамби, греблі та подібні водоутримуючі споруди будь-якого призначення: гідроенергетика, зрошення, регулювання стоку, захист від паводків.

Цей клас включає також:

  • загати, споруди берегоукріплення.

Цей клас не включає:

  • шлюзи (2151);
  • гідроелектростанції (2302).

 

 

 

 

 

2153

Акведуки, зрошувальні та осушувальні споруди4

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • зрошувальні канали та інші споруди водопостачання для потреб землеробства;
  • акведуки.

Цей клас включає також:

  • дренажні та зливові споруди.

Цей клас не включає:

  • акведуки, що є історичними пам'ятками (1273);
  • дамби (2152);
  • водопроводи (2212, 2222).

 

 

 

22

 

 

Трубопроводи, лінії електронних комунікаційних мереж та електропередачі

 

 

 

 

221

 

Магістральні трубопроводи, лінії електронних комунікаційних мереж та електропередачі

 

 

 

 

 

2211

Магістральні нафтопроводи та газопроводи4

1,5

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • магістральні наземні, підземні або підводні трубопроводи для транспортування нафтопродуктів та природного газу.

Цей клас включає також:

  • насосні станції.

Цей клас не включає:

  • водопроводи (2212, 2222);
  • місцеві газопроводи (2221);
  • нафтотермінали (2303).

 

 

 

 

 

2212

Магістральні водопроводи4

1,5

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

- магістральні наземні, підземні або підводні трубопроводи для транспортування води.

 

 

 

 

 

 

Цей клас включає також:

  • насосні, фільтраційні станції та станції водозабору. Цей клас не включає:
  • зрошувальні канали та акведуки (2153);
  • місцеві водопроводи (2222).

 

 

 

 

 

2213

Магістральні лінії електронних комунікаційних мереж4

1,5

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • магістральні наземні, підземні або підводні лінії електронних комунікаційних мереж, релейні системи, радіо, телевізійні та кабельні мережі, телекомунікаційні вежі та радіокомунікаційні споруди.

Цей клас не включає:

  • магістральні лінії електропередачі (2214);
  • лінії місцевих електронних комунікаційних мереж (2224).

 

 

 

 

 

2214

Магістральні лінії електропередачі4

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • магістральні повітряні та підземні лінії електропередачі високої або середньої напруги.

Цей клас включає також:

  • трансформаторні станції та підстанції, опори ліній електропередачі.

Цей клас не включає:

  • системи освітлення доріг (2111, 2112);
  • місцеві електричні розподільні лінії та допоміжні пристрої (2224).

 

 

 

 

222

 

Місцеві трубопроводи, лінії електронних комунікаційних мереж та електропередачі

 

 

 

 

 

2221

Місцеві трубопроводи газопостачання

1,5

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

- місцеві наземні та підземні трубопроводи для розподілу газу.

 

 

 

 

 

2222

Місцеві трубопроводи водопостачання

1,5

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • місцеві трубопроводи для транспортування води, пари або стисненого повітря.

Цей клас включає також:

  • водонапірні башти, колодязі, фонтани та гідранти.

Цей клас не включає:

  • зрошувальні споруди (2153);
  • водоочисні споруди (2223).

 

 

 

 

 

2223

Місцеві каналізаційні трубопроводи

1,5

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • каналізаційні мережі та каналізаційні колектори. Цей клас включає також:
  • каналізаційні очисні споруди.

 

 

 

 

 

2224

Місцеві лінії електронних комунікаційних мереж та електропередачі

1,5

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • місцеві лінії електропередачі та електронних комунікаційних мереж (повітряні або підземні) та допоміжні споруди (трансформаторні станції і підстанції, телеграфні стовпи тощо).

Цей клас включає також:

  • місцеві телевізійні кабельні мережі та пов’язані антени загального користування.

 

 

 

23

 

 

Комплексні споруди промислових об’єктів

1

-

 

 

230

 

Комплексні споруди промислових об’єктів

 

 

 

 

 

 

Цей розділ включає складні промислові конструкції (електростанції, нафтопереробні заводи тощо), які не мають характеристик будівлі.

 

 

 

 

 

2301

Споруди гірничодобувні

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • установки та споруди шахт, кар’єрів, гірничодобувних свердловин, тощо (наприклад, завантажувальні та розвантажувальні станції, копри шахт тощо).
  • гіпсові, цементні, цегельні, черепичні заводи тощо.

 

 

 

 

 

2302

Споруди електростанцій

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • споруди електростанцій та устаткування для виробництва електроенергії, у тому числі теплові, атомні електростанції, гідроелектростанції, вітрові електростанції та інші.

Цей клас включає також:

  • підприємства зі збагачення та переробки ядерних матеріалів;
  • сміттєспалювальні установки.

Цей клас не включає:

  • греблі, дамби (2152);
  • лінії електропередачі, включаючи трансформаторні станції та підстанції (2214).

 

 

 

 

 

2303

Споруди підприємств хімічної промисловості

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • споруди, що складають хімічні, нафтохімічні або нафтопереробні підприємства.

Цей клас включає також:

  • термінали для нафтопродуктів;
  • коксохімічні та газові заводи.

 

 

 

 

 

2304

Споруди важкої промисловості, не класифіковані раніше

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

- споруди, що складають підприємства важкої промисловості, такі як доменні печі, прокатні стани, ливарні цехи тощо.

 

 

 

24

 

 

Інші інженерні споруди

 

 

 

 

241

 

Спортивні та рекреаційні споруди

 

 

 

 

 

2411

Спортивні майданчики4

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • спортивні майданчики та поля, обладнані для занять спортом на відкритому повітрі, таких як футбол, бейсбол, регбі, водний спорт, легка атлетика, автомобільні, велосипедні або кінні перегони.

Цей клас не включає:

  • зали спортивні (1265);
  • ігрові майданчики, парки відпочинку та розваг (2412);
  • майданчики для гри в гольф (2412);
  • споруди причалів марин (2412).

 

 

 

 

 

2412

Інші спортивні та рекреаційні споруди4

1

-

 

 

 

 

Цей клас включає:

- парки відпочинку і розваг та інші споруди під відкритим небом, включаючи гірські споруди (лижні траси, витяги тощо), майданчики для гри в гольф, льотні поля, кінні центри, споруди марин (гаваней для маломірних та спортивних суден), споруди, що використовуються переважно для мореплавного спорту та облаштування пляжів.

 

 

 

 

 

 

Цей клас включає також:

  • споруди громадських садів і парків, зоологічних парків та ботанічних садів.

Цей клас не включає:

  • гірські притулки (1212);
  • станції канатних доріг (1241);
  • будівлі громадського дозвілля (1261);
  • будівлі зоологічних парків та ботанічних садів (1261);
  • спортивні зали (1265).

 

 

 

 

242

 

Інші інженерні споруди, не класифіковані раніше

 

 

 

 

 

 

 

2420

Інші інженерні споруди, не класифіковані раніше4

 

 

 

 

0,5

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цей клас включає:

  • військові інженерні споруди, наприклад, форти, блокпости, бункери, стрільбища, військові випробувальні центри тощо;
  • інженерні споруди, не класифіковані раніше, включаючи дільниці для запуску супутників.

Цей клас включає також:

  • занедбані промислові або міські споруди;
  • сміттєзвалища.

Цей клас не включає:

  • будівлі аеропортів (1241);
  • казарми (1274);
  • військові порти (2151).

 

 

 

1 Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки діють на території Болградської територіальної громади Одеської області.

2 Класифікація будівель та споруд, код та найменування зазначаються відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд НК 018:2023, затвердженого наказом Наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 р. № 3573.

3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

4 Об’єкти нерухомості, що класифікуються за цим підкласом, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до норм підпункту 266.2.2 пункту 266.2 та пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2
до
 рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням  Василівської сільської ради

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Пільги встановлюються на 2025 рік та вводяться в дію з 1 січня 2025  року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об'єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об'єднаної територіальної громади

15

11

UA51060070010082409

с. Василівка

15

11

UA51060070020018589

с. Баннівка

15

11

UA51060070030078578

с. Голиця

15

11

UA51060070040048888

с. Калчева

15

11

UA51060070050065222

с. Каракурт

15

11

UA51060070060041080

с. Новий Каракурт

 

Група платників, категорія/класифікація будівель та споруд

Розмір пільги (відсотків суми податкового зобов'язання за рік)

1. Для об'єктів житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичних  осіб, площа яких не перевищує:

 - для квартири / квартир незалежно від їх кількості - 60 кв. метрів;

- для житлового будинку / будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

- для різних видів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх частин (у разі одночасного перебування у власності платника податків квартири / квартир та житлового будинку / будинків, в тому числі їх частин), - на 180 кв. метрів.

100%

- Господарські (присадибні) споруди – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких відносять сараї, гаражі, літні кухні, майстерні, погреби,нависи, котельні

100

- Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства (будівлі для тваринництва,  для птахівництва,  для зберігання зерна, силосні та сінажні, для садівництва, виноградарства та виноробства, будівлі тепличного господарства, рибного господарства, підприємств лісівництва та звірівництва, будівлі сільськогосподарського призначення інші);

100

  5. Платники податків за об’єкти житлової нерухомості, що   перебуває у власності фізичних  осіб:

- учасники бойових дій (УБС), воїни-інтернаціоналісти;

- сім'ї померлих та загиблих учасників ВВВ та УБС;

- учасники Чорнобильської катастрофи категорій І і ІІ;

- сім'ї військовослужбовців, працівників МВС і МНС, загиблих при виконанні службових обов'язків;

- одинокі пенсіонери старше 80 років;

- особа з інвалідністью війни та особа з інвалідністю І групи;

- сім'ї воїнів ООС (Операції Об'єднаних сил)

100%

 

 

 

 

 

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення Василівської сільської ради

 

«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  на території Василівської сільської ради»

           Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог статті 8 Закону України від 11.09.2003 № 1160- IV« Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004№ 308( зі змінами).

           Відповідно до ст.10 Податкового кодексу України (надалі – Кодекс) податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки віднесений до місцевих податків, який місцеві ради обов’язково установлюють в межах граничних розмірів, передбачених ст.265 Кодексу.

        Платники податку: юридичні та фізичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

        База оподаткування: загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в том числі його часток.

Ставки податку:

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до ст.266 Кодексу ставки податку для  об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської ради у розмірі, що не перевищує 1,5відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1січня звітного(податкового) року, за 1квадратний метр бази  оподаткування.

Відповідно до запропонованого проекту регуляторного акту,  ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості та розмір пільг встановлюються відповідно до Додатку 1 та 2 проекту рішення.

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання:

згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення сільської ради застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до пункту 12.3.5. у разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та зборів, сільська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та зборів.

 

Причини виникнення проблеми:

У  разі  неприйняття рішення,  податок  на  нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки буде справлятись по мінімальних ставках, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані цільові програми: соціальні, економічні, екологічні, розвитку підприємництва.

Підтвердження важливості проблеми:

            Важливість проблеми при затверджені місцевих податків та зборів полягає в необхідності наповнення  бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати  податків на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення її інфраструктури. Станом на 01.01.2024р. на території Василівської сільської ради обліковано 12  платників податку на нерухоме майно юридичних осіб;

-  також  з введенням в дію наказу Міністерства економіки України від 16.05.2023 № 3573 «Про затвердження національного класифікатора НК 018:2023 та скасування національного класифікатора НК 018:2000», з метою дотримання вимог чинного податкового законодавства в частині справляння плати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

   Кодексом визначено платників податку:  фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України). При цьому, окремо не розподіляються фізичні особи на громадян і фізичних осіб-підприємців.  Тобто, до цієї групи платників віднесено як громадян, так і фізичних осіб-підприємців. Відповідно  до підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Кодексу обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючими органами. Податкове  повідомлення-рішення відповідно до підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу контролюючі органи надсилають (вручають) платнику податку за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 01 липня року, що наступає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Тобто,  фізичні особи податок за 2023 рік на рівні 246,3тис.грн. (прогноз) будуть сплачувати у 2024 році.  Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня 2024 року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням  об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, установленою в порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу. Прогнозні надходження в сумі 823,9тис.грн. від сплати податку юридичними особами надійдуть у 2024 році. Станом на 01.01.2024р. обліковано платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у кількості 247 осіб. Доходи від податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2023 році склали 1 329,8 тис. грн, у т.ч. податок на нерухоме майно сплатили юридичні особи на суму 204,5 тис. грн.,  фізичні особи на суму 1125,3тис. грн.  

 

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава.

Органи місцевого самоврядування

+

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

 Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією сільської ради.

  Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України:

Якщо сільська рада у термін до 15 липня не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків та зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норми Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів.

2. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта  спрямований на розв’язання проблем, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу в цілому, основними цілями регулювання є:

- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання;

- встановити пільги щодо сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки;

- здійснити планування та прогнозування надходжень від податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки при формуванні бюджету;

- забезпечити додаткові надходження до бюджету, з метою забезпечення фінансування цільових програм;

- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування;

- забезпечити дотримання  вимог Податкового кодексу України що до  місцевих податків і зборів.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1.Під час розробки проекту регуляторного акта було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не прийняття запропонованого регуляторного акта

Наслідком є:

-  не відповідальність до вимог чинного законодавства ( не використовується національний  класифікатор будівель і споруд НК 018:2023);

- не дотримання норм Податкового Кодексу України;

- втрата бюджету громади у сумі 1170,3 тис. грн., що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це пов’язано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії.

Відсутня процедура прийняття регуляторного акту.

 

Альтернатива 2

 Прийняття запропонованого регуляторного акта

Застосування альтернативи є найбільш прийнятною:

- дотримання вимог чинного законодавства ( ставки податку приведені у відповідність  національного класифікатора будівель і споруд НК 018:2023);

- дотримання норм Податкового Кодексу України (ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності  юридичних осіб  встановлюються на рівні ставок 2024року,  розмір фізичних осіб  для об'єктів нежитлової нерухомості зменшиться;                                           

  - прогнозні  надходження від сплати податку на 2025 рік складатимуть 1170,3 тис. грн.,

- дотримана процедура прийняття регуляторного акту.

 

 

2. Оцінка  вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачені

-  не відповідальність до вимог чинного законодавства України ( не використовується національний  класифікатор будівель і споруд НК 018:2023);

- не дотримання норм Податкового Кодексу України;

- суттєве ускладнення  фінансування програм економічного та соціального розвитку громади в повному обсязі.

 

Альтернатива 2

- Забезпечує досягнення цілей повною мірою;

отримання  вимог чинного законодавства України ( ставки податку приведені у відповідність  національного класифікатора будівель і споруд НК 018:2023);

-  дотримання норм Податкового Кодексу України;

- збільшення надходжень до сільського бюджету (прогнозні надходження від сплати податку на 2025 рік складатимуть 1170,3 тис.грн.,

- фінансування програм економічного та соціального розвитку громади.

Зменшуються втрати місцевого бюджету, а саме зменшується розмір податкових пільг.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

  • сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України;
  • скорочення витрат платників податків.

- не дотримання  вимог чинного законодавства (не використовується національний  класифікатор будівель і споруд НК 018:2023).

 

Альтернатива 2

- дотримання вимог чинного законодавства України ( ставки податку приведені у відповідність  національного класифікатора будівель і споруд НК 018:2023).

 

- збільшення витрат коштів на сплату податку не великої частки громадян, що буде здійснюватися на підставі рішення Василівської  сільської ради.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 12 осіб:

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Розрахункова кількість суб’єктів господа-рювання, що підпадають під дію регулю-вання,  одиниць*

0

0

0

 

   12

 

12

Питома вага групи в загальній кількості, відсотків

 

 

 

100

100

Оскільки відповідно до податкового законодавства податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується до того місцевого бюджету, на території якого розташовані об’єкти нерухомості, до кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта.

 

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 – цілі прийняття проекту регуляторного акта, які  можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде).

3 – цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться,  деякі важливі та критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття проекту регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

 

 

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал резуль-тативності

(за 4-х бальною системою оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

1

2

3

Альтернатива 1

1

- Не враховуються зміни в чинному законодавстві України (не використовується національний  класифікатор будівель і споруд НК 018:2023);

- з 01.01.2025р. негативний вплив на території Василівської сільської ради, як що  не встановлено нові розміри пільг податку, відповідно не недоотримання додаткових надходжень.

Альтернатива 2

3

Цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і  юридичних осіб, установлюються з повним дотриманням вимог Кодексу диференційовано залежно від типів таких об'єктів нерухомості. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податку. Очікувані надходження зі сплати податку – 1170,3 тис. грн, що надасть можливість профінансувати соціально важливих місцевих програм.

 

Позитивним наслідком прийняття проекту рішення є врегулювання вимог податкового законодавства щодо визначення об’єктів оподаткування у відповідності до Класифікатору будівель і споруд 018:2023, дотримання норм Податкового Кодексу України та отримання надходжень до місцевого бюджету. При зростанні розміру мінімальної заробітної плати у 2025 році розмір суми податку незначно зросте в порівнянні з 2024 роком. Додаткового фінансування, введення в дію запропонованого регуляторного акта не потребує з бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів, але потребує часових витрат суб'єктів господарювання, які мають у власності об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які підлягатимуть оподаткуванню, на розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ведення обліку та надання податкової звітності. У результаті досягнення визначених цілей буде отримано загальний позитивний ефект від запровадження даного регуляторного акта (надходження від податку на нерухоме майно становитиме 1170,3 тис. грн.) Для юридичних та фізичних осіб – платників податку впровадження даного регуляторного акта передбачає незначне збільшення витрат на сплату податку (збільшення розміру мінімальної плати). На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього регуляторного акта органами влади, фізичними і юридичними особами, запровадження регуляторного акта непередбачає заподіяння шкоди у наслідку його дії.

 

 

 

5. Механізми та заходи,

які забезпечать  розв’язання визначеної проблеми

     Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету та упорядкування відносин між органом місцевого самоврядування, фіскальною службою та платниками податку, суб’єктами господарювання з питань сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. З метою реалізації поставленого завдання пропонуються наступні способи:

- встановити ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Василівської сільської ради;

- встановити пільги для фізичних та юридичних осіб;

- забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його розміщення на офіційному сайті Василівської сільської ради офіційному веб-сайті Василівської сільської ради в мережі Інтернет (vasylivskagr.gov.ua) в розділі «регуляторна політика»);

    При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проекту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку. Механізм дії запропонованого регуляторного акта спрямований на безпосереднє розв’язання визначеної проблеми, а саме:

− податок на нерухоме майно сплачується фізичними та юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової та /або нежитлової нерухомості;

− для фізичних осіб − платників податку, загальна площа об’єкта житлової нерухомості не оподатковується: для квартири/квартир − до 60 кв. метрів включно; для житлового будинку/будинків − до 120 кв. метрів включно та для різних видів житлової нерухомості(квартири та будинки) до 180 кв. метрів. Така пільга надається один раз за базовий податковий (звітний) період. Зазначена пільга не поширюється на об’єкти житлової нерухомості фізичних осіб, які використовують їх з комерційною метою ;

− встановлення запропонованих ставок податку за 1 кв. метр загальної площі об’єктів житлової та /або нежитлової нерухомості фізичних та юридичних осіб - для об’єктів житлової нерухомості 0,03 -1відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, для об’єктів нежитлової нерухомості 0,3 -1,5 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати з урахуванням пільг, які додаються до цього регуляторного акта та   які забезпечать рівне для всіх платників податку конкурентне середовище та дадуть змогу наповнювати місцевий бюджет. Організаційні заходи для впровадження регулювання - розробка проекту регуляторного акта «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Василівської сільської ради», обговорення його на засіданнях робочої групи з дотримання принципів державної регуляторної політики ;

- оприлюднення проекту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної території Василівської сільської ради »  з метою отримання зауважень та пропозицій;

- затвердження проекту регуляторного акта «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки території Василівської сільської ради»  на засіданні сесії Василівської сільської  ради;

- оприлюднення даного регуляторного акта у друкованих засобах масової інформації;

- здійснення моніторингу надходжень до місцевого бюджету коштів від цього податку.

Таким чином, впровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства, як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у тому числі нерезидентами, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, та громадянами, що сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Але розмір втрат бюджету залежить від того, чи будуть встановлені нові ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та  встановлені нові пільги для фізичних та юридичних осіб.

      Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (додаток 2 до аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва)).

 7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

            Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, топто з 01.01.2025, та діє протягом року, з можливістю внесення змін до нього та його відміни в разі змін у чинному законодавстві.

             8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта забезпечить надходження до бюджету громади коштів для виконання заходів, передбачених цільовими програмами.

До кількісних показників належать: чисельність платників податку, на яких поширюється дія регуляторного акта, та суми коштів від його сплати.

Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування місцевих програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету громади від сплати податку.    

Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:

 

№ з/п

Показник

У разі прийняття  рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2025 рік»

Ставка,%

 

Очікуваний обсяг надходжень

1

Надходження до бюджету міста коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (тис. грн):

0,03-1,5%

1170,3

2

 

Кількість платників податку, на яких поширюватиметься регуляторний акт, осіб:

 

 

2.1

- юридичні особи;

12

2.2

- фізичні особи

235

3

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов'язаний з державним регулюванням

високий

             

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

      Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами:

- базове відстеження буде проводитися до дня набуття чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта;

- повторне відстеження буде проводитися через рік з дня набрання чинності регуляторного акту, але не пізніше, ніж через два роки з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей, тобто встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до вимог Податкового кодексу України.

      Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальними за підготовку – фінансовим відділом Василівської сільської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності платників податку та надходження коштів до бюджету сільської територіальної громади.

 

 

 

 

Сільський голова                                                                            Петро БОЙЧЕВ                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТ

Малого підприємництва (М-Тест)

          1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено  відповідальними за підготовку проекту регуляторного акта.

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

Робочі наради, зустрічі, консультації по телефону, онлайн опитування

10

Ознайомлення підприємців з проектом регуляторного акта. Визначення доцільності ухвалення регуляторного акта з урахуванням  надання пропозицій з його удосконалення, розрахунків витрат суб’єктів на виконання вимог регулювання.   

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 12 (одиниць),

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив  100 (відсотків)

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

            Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури. Прийняття цього регуляторного акта не передбачає утворення нового виконавчого органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання малого підприємництва, що виникають унаслідок дії регуляторного акта.

з/п

Витрати

На 2025 рік

 

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання  та приладів, сервісне обслуговування, навчання/під-вищення кваліфікації персоналу тощо, грн.

Цей податок не є новим і  не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

2

Витрати, пов’язані з ознайомленням з вимогами державного регулювання, грн.; 

0,25год*46,76грн= 11,69

Розмір мінімальної заробітної плати на 2025р (прогноз) -8370грн, кількість робочих днів – 269, кількість робочих годин - 2152 годин, у погодинному розмірі на 2025 рік – 46,76 (8370грн./179год/міс)

 

11,69

3

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн.

Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено

4

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн.

Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено

5

Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу, грн.

Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено

6

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5), грн.

11,69

7

Кількість суб’єктів господарювання малого підприємництва, на які буде поширено регулювання, одиниць

 

12

8

Витрати суб’єктів малого господарювання підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 6 х рядок 7), грн.

140,28

 

9

Інші процедури

Касове обслуговування банку

(сплата податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки)

Юридичні особи

Фізичні особи

 

 

 

 

 

10*2міс=20грн

 

 

10

Кількість суб’єктів господарювання малого підприємництва, на які буде поширено регулювання, одиниць

Юридичні особи

Фізични особи

 

 

 

12*20=240грн

 

11

Сумарні витрати суб’єктів малого господарювання підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 8 + рядок 10), грн.

380,28

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженням лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

4.Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

з/п

Показник

2025 рік

1

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання, грн.

380,28

 

2

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва, грн.

0

3

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання, грн.

380,28

сума пунктів 1 та 2 таблиці

 

5.Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

            Податковим кодексом України визначаються об’єкт, база оподаткування, податковий період, порядки обчислення суми податку, обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування, строк, порядок сплати податку та інші обов’язкові елементи податку й повноваження органів місцевого самоврядування щодо його встановлення.

Цей податок не є новим. При його запровадженні для суб’єктів малого підприємництва на законодавчому рівні вже застосовано коригуючі (пом’якшувальні) заходи.

      Також не є об’єктами оподаткування об’єкти нежитлової нерухомості, що використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, які провадять діяльність у малих архітектурних формах та на ринках.

     

 

 

Сільський голова                                                                            Петро БОЙЧЕВ                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь