Василівська громада
Одеська область, Болградський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Створення та організація роботи консультаційного пункту з питань цивільного захисту при Василівській сільській раді

Дата: 30.04.2025 14:07
Кількість переглядів: 88

 

ВАСИЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

СІЛЬСЬКОГО  ГОЛОВИ

 

02.10. 2024 року                                            с. Василівка                                       № 143/А

 

Про внесення змін до розпорядження сільського голови від 24.12.2021 р. №153/А «Про створення та організацію роботи консультаційного пункту з питань цивільного

захисту при Василівській сільській раді»

 

Відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу МНС від 01.08.2024 р. №540 «Про затвердження Методики створення, та функціонування консультаційних пунктів для надання населенню за місцем проживання інформації з питань цивільного захисту», Типового положення про консультаційні пункти при органах місцевого самоврядування та з метою підвищення ефективності просвітницько-інформаційної              роботи і пропаганди знань з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях серед населення, яке не зайняте у сферах виробництва та  обслуговування, керуючись статтею 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»

 

1. Внести зміни до п.  6 розпорядження сільського голови від 24.12.2021 р. №153/А «Про створення та організацію роботи консультаційного пункту з питань цивільного  захисту при Василівській сільській раді» виклавши його в новій редакції: 

1.1  Внести зміни та затвердити Положення про консультаційні пункти з питань цивільного захисту при Василівській сільській раді в новій редакції  (далі – консультаційні пункти) (додаток 1).

2. Внести зміни до п.  7 розпорядження сільського голови від 24.12.2021 р. №153/А «Про створення та організацію роботи консультаційного пункту з питань цивільного  захисту при Василівській сільській раді» виклавши його в новій редакції: 

       2.1 Затвердити  План роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту       

       при Василівській сільській раді (додаток 2).

3. Затвердити ПОСАДОВУ ІНСТРУКЦІЮ:

- особи, відповідальної за роботу консультаційного пункту з питань цивільного захисту;

- консультанта - фахівця консультаційного пункту з питань цивільного захисту;

- консультанта - фахівця, консультаційного пункту з питань медичного захисту;

- консультанта-фахівця консультаційного пункту з охорони публічного (громадського)     порядку;

- консультанта - фахівця консультаційного пункту з питань пожежної безпеки;

- консультанта-фахівця консультаційного пункту з БЖД.

4. Затвердити ГРАФІК надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівниками консультаційного пункту з питань цивільного захисту Василівської територіальної громади щодо дій у надзвичайних ситуаціях на 2024-2025 роки.

5. Облік заходів, проведених консультаційним пунктом вести у спеціальному журналі обліку.

 

6. Відповідальному з питань цивільного захисту спільно з відділом з питань НС Болградського району узгодити питання організації заходів з пропаганди знань цивільного захисту  серед населення, порядок  форму та терміни подання звітності про роботу пункту.

7. Пункти 1,2,3,4,5,8 розпорядження  сільського голови від 24.12.2021 р. №153/А «Про створення та організацію роботи консультаційного пункту з питань цивільного  захисту при Василівській сільській раді» залишити без змін.

8. Розпорядження довести до керівного та особового складу Василівської сільської ради.

9. Контроль за виконанням розпорядження залишаю за собою.

 

 

Сільський голова                                                                              Петро БОЙЧЕВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Розпорядження сільського голови

Василівської сільської ради 

від 24.12.2021 р. №153/А

 

                                                                                                  (у новій редакції розпорядженням сільського голови

                                                                                               Василівської сільської ради  від 02.10.2024 р. №143/А)

 

ПОЛОЖЕННЯ

про консультаційний пункт з питань цивільного захисту

Василівської сільської територіальної громади Василівської сільської радми

 

  1. Загальні положення
    1. Консультаційний пункт з питань цивільного захисту при місцевих органах самоврядування (далі - консультаційний пункт) є осередком просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань серед населення відповідної адміністративної території з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях.

Консультаційний пункт створюється і діє в межах території міської, селищної, сільської ради, забезпечує виконання завдань з навчання не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування населення способам захисту та діям в умовах надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій, а також ведення інформаційно-роз'яснювальної роботи з населенням за місцем проживання.

    1. Діяльність консультаційного пункту організується відповідно до вимог Постанови КМУ від 23.10.2013 р. № 819 «Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту», Постанови КМУ від 26.06.2013 р.  №443 «Про затвердження Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту». Постанови КМУ від 26.06.2013 р. № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», наказу МНС від 07.06.2011р. № 587 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо порядку створення, обладнання та забезпечення функціонування консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при житлово-експлуатаційних організаціях, та сільських (селищних) радах» та інших нормативно-правових актів, що регламентують підготовку населення до дій у надзвичайних ситуаціях.
    2. Робота консультаційного пункту організується згідно з законодавчими та іншими нормативно-правовими актами, директивними та організаційними документами центральних та місцевих органів влади з питань підготовки та навчання населення у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

У повсякденній діяльності консультаційний пункт керується Положенням про нього.

Положення консультаційного пункту розробляється посадовою особою ради, яка відповідає за питання цивільного захисту організації (установи), погоджується структурним підрозділом (посадовою особою) з питань цивільного захисту населення району та затверджується головою Василівської сільської ради.

    1. Консультаційно - методична допомога з організації роботи консультаційного пункту здійснюється педагогічними працівниками навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Одеської області, а контроль за роботою пункту – керівником підрозділу (призначеною посадовою особою) з питань цивільного захисту ТГ, а також посадовими особами органів місцевого самоврядування.

 

  1. Завдання консультаційного пункту та його кадрове забезпечення
    1. Головними завданнями консультаційного пункту є:
  • участь у підготовці населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування, з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях за тематикою консультацій, рекомендованою ДСНС України;
  • сприяння розвитку громадської свідомості щодо особистої та колективної безпеки;
  • підвищення рівня морально-психологічного стану громадян в умовах загрози і виникнення надзвичайних ситуацій;
  • здійснення контролю за дотриманням пожежних вимог;
  • запобіганням пожежам і нещасним випадкам на них;
  • гасіння пожеж, рятування людей та надання допомоги в ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійного лиха.
    1. Відповідно до покладених завдань консультаційний пункт забезпечує:
  • доведення до непрацюючого населення інформації про небезпеку за місцем проживання та заходи з реагування на надзвичайні ситуації, а саме правил:

- дій в умовах надзвичайних ситуацій та проявів терористичних актів;

- застосуванню засобів індивідуального та колективного захисту; надання першої медичної само- та взаємодопомоги постраждалим; поведінки в несприятливих побутових і нестандартних ситуаціях;

  • забезпечення особистої та колективної безпечної життєдіяльності в різні пори року;
  •  створення умов для самостійного вивчення населенням матеріалів посібників, пам’яток, іншого друкованого навчально-інформаційного матеріалу, перегляду та прослуховування спеціального циклу теле- та радіопередач;

- участі в інформаційно-просвітницькій роботі та пропаганді знань серед населення з питань заходів цивільного захисту, які сплановані та проводяться у регіоні, а також роз’яснення правил поведінки та дій в умовах виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій (організація та участь у виставках, змаганнях, оглядах-конкурсах, бесідах, вікторинах, виступах по радіо та телебаченню, поширення друкованої, аудіо та відео продукції тощо);

- доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються участі населення у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом "Увага всім!", при проведенні евакуаційних заходів, інформації про місця знаходження захисних споруд, пунктів видачі засобів індивідуального захисту тощо);

- постійного вивчення та освоєння передового перспективного досвіду щодо форм і методів просвітницько-інформаційній роботі та пропаганди знань;

  • створення та удосконалення необхідної навчально-матеріальної бази.

 

  1. Керівництво роботою консультаційного пункту
    1. Загальне керівництво консультаційним пунктом здійснює начальник цивільного захисту – голова ТГ.

Безпосередня відповідальність за організацію роботи консультаційного пункту, покладається на спеціально призначену посадову особу міської (селищної, сільської) ради, яка працює під контролем її керівника.

    1. Особа, яка безпосередньо організує роботу консультаційного пункту відповідає за планування заходів, які проводяться на пункті, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально- матеріальної бази та зобов'язана:
  • розробляти та вести плануючі, облікові та звітні документи;
  • організовувати проведення консультації з питань захисту та дій в умовах НС за порядком та в обсязі, установленому наказом начальника цивільного захисту установи (організації);
  • проводити підбір та інструктаж консультантів;
  • забезпечувати необхідною літературою та приладами мешканців, які побажали самостійно вивчати питання щодо їх захисту та правильних дій в умовах НС;
  • вести облік заходів, проведених з навчання непрацюючого населення в закріпленому за пунктом районі;
  • складати звіти про виконання плану роботи пункту і представляти їх керівникові установи (організації);
  • складати заявки на придбання навчального і наочного приладдя, технічних засобів навчання, літератури, вести їх облік, зберігання та своєчасне списання;
  • стежити за станом та порядком у приміщеннях, які використовуються для забезпечення консультаційної роботи;
  • приймати участь у заходах просвітницько-інформаційної роботи з пропаганди знань серед населення з питань захисту та дій в умовах НС;
  • підтримувати постійну взаємодію з питань навчання з органами управління з питань надзвичайних ситуацій та міських курсів цивільної оборони.

Для співробітників пункту, у тому числі і для тих, які працюють за сумісництвом або на громадських засадах, функціональні обов'язки розробляються спеціально призначеною особою з питань НС установи (організації), якою створений пункт та затверджуються її керівником.

    1. Особа, яка безпосередньо відповідає за роботу консультаційного пункту у встановлений термін проходить підготовку в структурних підрозділах НМЦ ЦЗ та БЖД Одеської області.

 

  1. Організація роботи консультаційного пункту
    1. Порядок створення та організації роботи консультаційного пункту визначається наказом начальника Цивільного захисту ТГ:
  • перелік приміщень, які виділені для розташування пункту та строки його обладнання;
  • мікрорайон, (група будинків тощо), мешканці яких охоплюються навчанням на пункті;
  • особи, відповідальні за створення, обладнання (посадова особа органу влади, організації, на базі  яких створюється пункт) та організацію роботи пункту;
  • кількість консультантів – фахівців різних напрямів (цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, медицини, пожежної безпеки, охорони праці тощо), які залучаються до роботи пункту на громадських засадах;
  • порядок роботи пункту та організації проведення консультацій;
  • порядок взаємодії пункту з керівництвом об’єктів потенційної небезпеки щодо забезпечення надходження від них інформації про стан безпеки;
  • порядок роботи з населенням, організаціями, підприємствами та установами щодо створення активу з питань цивільного захисту консультаційного пункту на місцях;
  • порядок забезпечення пункту необхідним майном, літературою, навчальними посібниками та технічними засобами;
  • облік та звітність про проведену пунктом за рік роботу;
    1. Робота консультаційного пункту здійснюється згідно із щорічними організаційно- методичними вказівками з підготовки населення начальника цивільного захисту громади за річним планом роботи пункту.

              В річному плані визначаються основні заходи консультаційної та просвітницько- інформаційної роботи з пропаганди знань серед населення з питань захисту та дій у НС, а також заходи щодо удосконалення навчально-матеріальної бази пункту.

Річний план роботи консультаційного пункту розроблюється та підписується особою, яка безпосередньо відповідає за його роботу, погоджується керівником структурного підрозділу (посадовою особою) з питань НС району (міста) і затверджується начальником цивільного захисту - керівником ТГ.

    1. Навчання населення,   не   зайнятого   у   сфері   виробництва   та   обслуговування, здійснюється шляхом:
    • проведення консультацій з питань захисту та дій в умовах можливих надзвичайних ситуацій;
    • проведення інформаційних та агітаційних заходів (бесід, лекцій, вечорів питань і відповідей, показів діафільмів, відеофільмів тощо);
    • розповсюдження та читання пам’яток, листівок, посібників, прослуховування радіопередач, перегляд та прослуховування спеціальних відео та аудіо матеріалів з тематики захисту населення;
    • забезпечення умов для самостійного вивчення населенням правил поведінки та дій в умовах надзвичайних ситуацій за рекомендованою працівниками пункту літературою та за їх консультаційною допомогою;
    • участі у тренуваннях з ЦЗ та захисту від надзвичайних ситуацій.
    1. Консультаційна робота працівниками пункту проводиться згідно з графіком надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

            Для проведення консультацій залучаються працівники консультаційного пункту, консультанти з числа активістів ЦЗ, які пройшли підготовку в НМЦ ЦЗ та БЖД Одеської області.

            З медичних тем та питань психологічної підготовки для проведення занять залучаються працівники органів охорони здоров’я.

Для відпрацювання найбільш складних тем, проведення тренувань залучаються (за згодою) штатні працівники структурних підрозділів з питань НС та НМЦ ЦЗ та БЖД Одеської області.

    1. Просвітницька робота та пропаганда знань серед населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях спрямовується на підготовку громадян до дій при виникненні можливих надзвичайних ситуацій, зокрема: особливостей поведінці у різні періоди року, поведінці на воді, на дотримання правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм, при виникненні епідемій, епізоотій, отруєнь тощо.
    2. Основна увага при навчанні населення звертається на морально-психологічну підготовку, умілі дії у надзвичайних ситуаціях, характерних для місць його проживання, на виховання у громадян почуття високої відповідальності за свою підготовку та підготовку своєї родини до захисту у надзвичайних ситуаціях.
    3. Основними документами, які повинні бути на консультаційному пункті є:
    • розпорядження начальника ЦЗ ради, на базі якої створено пункт, про його створення та організацію роботи;
    • положення про консультаційний пункт;
    • список працівників (штатних, за сумісництвом, активу) пункту їх адреси та контактні телефони;
    • посадові інструкції працівників пункту;
    • план роботи пункту на рік;
    • графік надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності;
    • розпорядок дня;
    • журнал обліку консультацій.
    1. При необхідності на базі консультаційного пункту можуть організовуватися та проводитися (за згодою) педагогічними працівниками територіальних курсів цивільного захисту навчально-консультаційними пунктами Центру заняття з функціонального навчання за виїзною формою їх проведення.

 

  1. Матеріально-технічне забезпечення роботи консультаційного пункту
    1. Матеріальні та фінансові витрати, пов’язані з виділенням приміщення, його обладнанням та оснащенням навчальними засобами, організацією роботи пункту, здійснюються за рахунок установи (організації), на базі якої він створений.
    2. Консультаційний пункт розташовується у спеціально виділеному приміщенні, у якому розміщується стенди з наочною інформацією, література, навчальне майно.

            У разі відсутності окремого приміщення інформаційні стенди розміщуються, як виняток, на стінах коридорів, а література, пам’ятки та агітаційна продукція в інших приміщеннях: кімнатах здоров’я, методичних та технічних кабінетах, кабінетах громадських рад тощо.

    1. Консультаційний пункт повинен мати обладнання та бути оснащеним засобами навчання та літературою у відповідності до сучасних вимог до теорії та практики захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

            На пункті повинні бути:

- інформація про пожежі в області;

- аналіз пожеж по причинах по області;

- відомості про осіб, загиблих на пожежах по області;

- первинні засоби пожежогасіння та правила їх використання;

- правила пожежної безпеки;

- інформація про потенційну небезпеку, що характерна для місць проживання населення та способи реагування на неї;

- інформація про небезпечні сезонні явища (ожеледиця; блискавка; купальний, грибний сезон тощо) й заходи особистої безпеки;

- відомості про розташування захисних споруд й закріплення за ними мешканців, місце знаходження пункту видачі та порядок отримання населенням засобів індивідуального

захисту;

- рекомендації щодо дій населення при виникненні можливих надзвичайних ситуаціях, прийомів користування засобами захисту та надання домедичної допомоги постраждалим;

- порядок дій за попереджувальним сигналом "Увага всім!" та при проведенні евакуаційних заходів;

- права громадян України у сфері цивільного захисту;

- засоби індивідуального захисту та надання першої медичної допомоги постраждалим;

- прилади радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю, медичні засоби.

- адреси та номери телефонів аварійних служб.

            Направленість експозицій з відповідними поясненнями, їх наочність і простота у виготовленні повинні забезпечувати доступність і розуміння кожним громадянином демонстраційних матеріалів, переконання людей у реальності захисту від ураження при виникненні надзвичайної ситуації.

            Кожний відвідувач пункту повинен мати можливість отримати конкретну та вичерпну інформацію про ймовірні НС у районі його проживання, місцях укриття та маршрутах проходу до них, про адреси пунктів видачі засобів індивідуального захисту, порядок евакуації тощо.

    1. Устаткування та оснащення консультаційного пункту забезпечується органами місцевої виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, керівниками об'єктів у веденні яких вони перебувають і включає: технічні засоби навчання; зразки навчального майна (навчальні та наочні приладдя, медичне майно та засоби індивідуального захисту; навчальну літературу; стенди.
      1. Технічні засоби навчання:

телевізор, проектори для діапозитивів і слайдів, прийомні пристрої провідного та ефірного віщання, інші технічні засоби;

      1. Зразки навчального майна: протигази цивільні для дорослих і дітей; камера захисна дитяча; різні респіратори; засоби захисту шкіри; дозиметри побутові; аптечка індивідуальна; різні вогнегасники; ватно-марлеві пов'язки; протипилові маски, респіратори; пакети перев'язні; індивідуальні протихімічні пакети; бинти, вата та інші матеріали для виготовлення найпростіших засобів індивідуального захисту; аптечка першої медичної допомоги.

Кількість зразків навчального майна консультаційного пункту визначається з урахуванням кількості населення, місцевих умов та визначається в наказі на створення консультаційних пунктів.

      1. Навчальна література:
    1. навчальні посібники з питань цивільного захисту, безпеки життєдіяльності;

- виписки із законодавчих та інших нормативно-правові акти України щодо питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності;

- різного роду рекомендації, пам’ятки, брошури з питань охорони життя і здоров'я людини у надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях;

- підшивки журналів «Надзвичайна ситуація», «Безпека життєдіяльності» тощо...

5.4.4.Стенди:

  1.  Небезпечні та шкідливі фактори середовища проживання.

Схема розташування будинків на території обслуговування з показом аварійно-небезпечних зон (їх параметри і наслідки впливу на людей, споруди і навколишнє середовище), шкідливих факторів навколишнього середовища та пни аваріях на комунальних та електроенергетичних системах життєзабезпечення, що створюють надзвичайні умови життєдіяльності людей за місцем їх помешкання, сховищ, які закріплені за районом, місць отримання мешканцями засобів індивідуального захисту, засобів оповіщення та маршрутів екстреної евакуації.

  1. Інформаційно-довідковий матеріал (куточки) про характерні типи і види НС

Коротка характеристика можливих стихійних лих, осередків ураження і зон забруднення (при умовах, що такі зони є) при виробничих аваріях і катастрофах на вибухонебезпечних підприємствах, підприємствах хімічної промисловості і атомної енергетики, об’єктах, які використовують хімічні небезпечні речовини, транспортних комунікаціях, інфекційних захворювань.

  1. Порядок оповіщення та інформації населення про надзвичайні ситуації

Дії при отриманні єдиного сигналу «УВАГА ВСІМ !», тексти можливих екстрених інформаційних повідомлень, які можуть піти по каналах радіо та телевізійного віщання, каналам провідного радіомовлення.

  1. Радіаційна безпека

Поняття про радіацію. Головні джерела опромінювання. Наслідки опромінювання. Норми радіаційної безпеки. Зразки сучасних побутових приладів для вимірювання рівнів радіації та доз опромінювання.

  1. Засоби захисту населення у надзвичайних ситуаціях;

Схеми обладнання закріплених за мешканцями району захисних споруд. Хімічні та медичні засоби індивідуального захисту людини. Найпростіші засоби захисту органів дихання і шкіри.

  1. Само- та взаємодопомога при можливих ураженнях та травмах.

Перша допомога при кровотечах, Первинні реанімаційні заходи. Іммобілізація. Перша допомога при опіках. Перша допомога при ураженнях хімічними небезпечними речовинами.

  1. Захист сільськогосподарських тварин і рослин (для сільської місцевості)

Захист тварин і рослин від небезпечних й шкідливих факторів. Захист продуктів харчування, фуражу і води.

  1. Основи побутової санітарії та гігієни

Санітарні норми, допустимі рівні концентрації шкідливих речовин в побутовому середовищі. Шляхи та способи забезпечення необхідних санітарних показників.

  1. Електробезпека

Особливості дії електричного струму на організм людини. Основні вимоги електробезпеки.

Способи захисту від ураження людини струмом.

  1. Основи пожежної безпеки

Правила пожежної безпеки в Україні. Перша медична допомога при отриманні пошкоджень від негативних проявів пожеж. Правила користування первинними засобами пожежогасіння. Пожежна та вибухова безпека побутового електро-, газообладнання, систем опалення та вентиляції

  1. Захист населення у несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях

На видному місці на дошці документації розташовуються розпорядок дня, адреси та номери телефонів аварійних служб, прізвище відповідального за роботу консультаційного пункту та графік проведення консультацій із зазначенням дати, часу, місця її проведення, прізвища та телефони консультантів, сигнали оповіщення та дії.

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНО – ДОВІДКОВИЙ КУТОЧОК

З ПИТАНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

КОНСУЛЬТАЦІЙНОГО ПУНКТУ ВАСИЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

П р а в а та  обов’язки

громадян України у сфері цивільного  захисту

Інформація про можливі

надзвичайні ситуації          на території громади

(зони відповідальності ТГ)

 

Карта-схема зони   відповідальності

  територіальної громади

Керівник ЦЗ Комісія з питань ТЕБ та НС територіальної громади

(у разі створення)

Телефони гарячої лінії

 

ЕВАКУАЦІЙНІ ОРГАНИ

(евакуаційна комісія, збірний (приймальний) пункти евакуації тощо…)

 
СИЛИ та ЗАСОБИ                                              ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

 

Центр безпеки громадян (у разі створення)

 

Місцева та

добровільна пожежна охорона

Комунальні, об’єктові аварійно- рятувальні служби та аварійно- рятувальні служби громадських організацій

 

Територіальні, об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту

Територіальні, об’єктові формування цивільного захисту

(у разі створення)

 

 

Добровільні формування цивільного захисту

Порядок дій при виникненні НС

(характерних для даної ТГ)

 

 

Надання домедичної допомоги

 

Порядок дій під час евакуації

 

 

Пам’ятки (сезонні)

 

Сигнали цивільного захисту

 

Засоби індивідуального захисту органів дихання

 

Телефони екстрених служб та відповідальних осіб служб з питань НС

 

Дії за сигналом

«Увага всім!»

       
       

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Розпорядження сільського голови

Василівської сільської ради 

від 24.12.2021 р. №153/А

 

(у новій редакції розпорядження сільського голови

Василівської сільської ради від 02.10.2024 р. №143/А)

 

 

ПЛАН

роботи консультаційного пункту з питань цивільного захисту

Василівської сільської територіальної  громади на 2025 рік

 

 

№ з/п

 

Заходи, що плануються

 

Дата

 

Виконавці

Відмітка

про виконання

1.

ПРОВЕДЕННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙ

ЗА ТЕМАТИКОЮ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

відповідальна особа  за роботу КП ЦЗ

тел. +380973866458,

         консультанти

КП ЦЗ сільської ради

 

 

 

 

1.1.

"Дії населення за попереджувальним сигналом ЦЗ "Увага всім!"

18.01

 

Дії       населення       при      отриманні повідомлення про евакуацію.

 

 

1.2

Правила поведінки та дії при виявлені вибухонебезпечних предметів.

15.02

 

Терористичні акти та дії населення в разі їх проявів.

 

 

Самодопомога та взаємодопомога при можливих пораненнях та ураженнях.

 

 

1.3

Соціальна       небезпека       впливу наркотичних та алкогольних речовин.

21.03

 

Обов’язки дорослого населення із захисту дітей.

 

 

1.4

Аналіз причин виникнення пожеж по області ( району, села) за останні 5 років.

15.05

 

Стихійні лиха, що характерні для даної місцевості та дії населення з ліквідації їх наслідків.

 

 

1.5

Дії населення при харчових отруєннях, при отруєннях грибами, при укусах отруйних тварин.

10.07

 

Захист продуктів харчування, води.

 

 

1.6

Дотримання правил дорожнього руху, основні           правила          користування особистим та громадським транспортом

16.09

2.

ПРОСВІТНИЦЬКО-ІНФОРМАЦІЙНА РОБОТА

Вирішення питання з керівництвом  НМЦ  ЦЗ та БЖД Одеської області щодо спільного розроблення тематики пам’яток з питань поведінки населення в умовах техногенних та природних надзвичайних ситуацій.

Розповсюдження пам’яток серед мешканців громади.

 

 

 

2.1.

січень- лютий

до 15.03

відповідальна особа  за роботу КП ЦЗ,

тел. +380973866458

3.

ПРОПАГАНДА ЗНАНЬ З ПИТАНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Виступи по радіо, в друкованих засобахінформації щодо вдосконалення передового досвіду і пропаганди знань з питань цивільного захисту і БЖД.

Протягом року

консультанти

КП ЦЗ

 

 

4.

4.1.

СТВОРЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МАТЕРІАЛЬНОЇ БАЗИ ПУНКТУ

Розроблення змісту та виготовлення стенду «Довідково – інформаційний куточок з питань цивільного захисту»

 

до 25.01

 

відповідальна особа  за роботу КП ЦЗ

тел. +380973866458

 

 

 

Відповідальний за роботу пункту:      _____________ _________________________

                                                       Підпис                                    ПІБ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                Розпорядження сільського голови

                                                                                                Василівської сільської ради 

                                                                                    від 02.10.2024 р. №143/А

 

ГРАФІК

надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівниками  консультаційного пункту з питань цивільного захисту

Василівської територіальної громади щодо дій у надзвичайних ситуаціях на 2025 рік

 

Посада, фахівець,

прізвище,        ім’я, по батькові

Дата проведення     

консультації

1. Відповідальаі особа  за роботу КП ЦЗ

18.01.

21.03.

15.05.

10.07.

16.09.

2. Консультант - фахівець з  цивільного захисту

18.01.

21.03.

 

 

 

3. Консультант - фахівець з    пожежної безпеки

 

 

10.07.

 

 

4. Консультант - фахівець з медичного захисту

15.02.

 

 

16.09.

 

5. Консультант - фахівець з охорони громадського порядку

 

 

 

15.05.

 

 

18.11.

6. Консультант - фахівець з безпеки життєдіяльності

 

21.03.

 

 

 

 

    Примітка: 1. Консультації проводяться з 9.00 до 18.00 у заплановані у графіку числа місяця.

2. У числа, в які робота консультантів у приміщенні пункту графіком не передбачена, консультацію з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності можна отримати у фахівців з відповідних галузей знань за телефонами, наведеними у списку працівників консультаційного пункту.

Відповідальний за роботу пункту:      _____________ _________________________

                                                    Підпис                                        ПІБ

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                Розпорядження сільського голови

                                                                                                Василівської сільської ради 

                                                                                    від 02.10.2024 р. №143/А

 

                                                                        ЖУРНАЛ

обліку консультацій, наданих відвідувачам консультаційного пункту

з питань цивільного захисту Василівської територіальної громади

у 20____  році

 

№ з/п

ПІБ працівника, який надавав консультацію

Дата проведення консультації

 

Кому надана консультація

 

Тема консультації

Підпис працівника, який надавав консультацію

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

Примітка: 1. Журнал обліку консультацій заводиться перед початком кожного навчального року у системі цивільного захисту України та заповнюється особою, яка відповідає за роботу пункту.

 

Відповідальний за роботу пункту:      _____________   _________________________

                                                       Підпис                                    ПІБ

 

 

 

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                Розпорядження сільського голови

                                                                                                Василівської сільської ради 

                                                                                    від 02.10.2024 р. №143/А

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник цивільного захисту –

Василівський сільський голова

_______________  Петро БОЙЧЕВ

«___»                            20      р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

особи, відповідальної за роботу консультаційного пункту з питань цивільного захисту

 

Безпосередня відповідальність за організацію роботи консультаційного пункту, покладається на спеціально призначену посадову особу Василівської ТГ.

Такою посадовою особою може бути штатний або за сумісництвом працівник з питань цивільного захисту, пожежної безпеки, охорони праці, а у разі його відсутності – один із інших працівників територіальної громади, який у встановлений термін зобов’язаний пройти відповідну підготовку на курсах НМЦ ЦЗ та БЖД Одеської області.

Особа, яка безпосередньо організує роботу консультаційного пункту:

  • відповідає за планування заходів, які проводяться на пункті, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально-матеріальної бази;
  • здійснює ведення плануючих, облікових та звітних документів;
  • організовує проведення консультації з питань захисту та дій в умовах НС;
  • проводити підбір та інструктаж консультантів;
  • забезпечує необхідною літературою та приладами мешканців, які побажали самостійно вивчати питання щодо їх захисту та правильних дій в умовах НС;

веде облік заходів, проведених з навчання непрацюючого населення;

  • складає звіти про виконання плану роботи пункту, заявки на придбання навчального і наочного приладдя, технічних засобів навчання, літератури;

-стежить за станом та порядком у приміщеннях, які використовуються для забезпечення консультаційної роботи;

  • приймає участь у заходах просвітницько-інформаційної роботи з пропаганди знань серед населення з питань цивільного захисту в умовах НС;

-  підтримувати постійну взаємодію з питань навчання з органами управління цивільного захисту та навчально-методичним центром ЦЗ та БЖД Одеської області.

Відповідальний за роботу консультаційного пункту  ____________________

 

 

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                Розпорядження сільського голови

                                                                                                Василівської сільської ради 

                                                                                    від 02.10.2024 р. №143/А

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник цивільного захисту –

Василівський сільський голова

_______________  Петро БОЙЧЕВ

«___»                            20      р.

 

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

консультанта - фахівця консультаційного пункту з питань цивільного захисту

 

Консультаційна робота працівниками пункту проводиться згідно з графіком надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

Для     проведення    консультацій    залучаються     працівники    консультаційного пункту, консультанти з числа активістів ЦЗ, які пройшли підготовку в НМЦ ЦЗ та БЖД Одеської області.

Для відпрацювання найбільш складних тем, проведення тренувань залучаються (за згодою) штатні робітники структурних підрозділів з питань ЦЗ.

Консультант – фахівець зобов’язаний:

    • проводити консультації з питань захисту та дій в умовах можливих надзвичайних ситуацій;
    • проводити інформаційні та агітаційні заходи (бесіди, лекції, вечори запитань і відповідей, покази діафільмів, відеофільмів тощо);
    • розповсюджувати пам’ятки, листівки, посібники, проводити прослуховування радіопередач, перегляд та прослуховування спеціальних відео та аудіо матеріалів з тематики захисту населення;
    • приймати участь у проведенні представницьких заходів (Дня рятівника, змагань, оглядів-конкурсів, тощо);
    • приймати участь у тренуваннях з ЦЗ та захисту від надзвичайних ситуацій;
    •   проводити просвітницьку роботу та пропаганду знань серед населення через засоби масової інформації, зокрема: особливостей поведінки у різні періоди року, на воді, на дотримання правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм, при виникненні епідемій, епізоотій, отруєнь тощо.

Особливу увагу під час проведення консультацій звернути на порядок дій населення:

    • за попереджувальним сигналом «Увага всім !»;
    • при отриманні повідомлення про евакуацію;
    • під час укриття в захисних спорудах;
    • при отриманні інформації про розгортання пунктів видачі засобів індивідуального захисту.

 

Консультант – фахівець

з питань цивільного захисту                                                          

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                Розпорядження сільського голови

                                                                                                Василівської сільської ради 

                                                                                    від 02.10.2024 р. №143/А

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник цивільного захисту –

Василівський сільський голова

_______________  Петро БОЙЧЕВ

«___»                            20      р.

 

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

консультанта - фахівця, консультаційного пункту з питань медичного захисту

Консультаційна робота працівниками пункту проводиться згідно з графіком надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

Для      проведення консультацій залучаються працівники консультаційно пункту,   консультанти з числа активістів ЦЗ, які пройшли підготовку в НМЦ ЦЗ та БЖД Одеської області.

З медичних тем та питань психологічної підготовки для проведення занять залучаються працівники органів охорони здоров’я.

Консультант – фахівець зобов’язаний:

- проводити консультації з питань надання само і взаємодопомоги в умовах можливих надзвичайних ситуацій;

- проводити інформаційні та агітаційні заходи (бесіди, лекції, вечори запитань і відповідей, покази діафільмів, відеофільмів тощо);

- розповсюджувати пам’ятки, листівки, посібники, проводити прослуховування радіопередач, перегляд та прослуховування спеціальних відео та аудіо матеріалів з тематики медичного захисту населення;

- забезпечувати умови для самостійного вивчення населенням правил поведінки та дій в умовах надзвичайних ситуацій за рекомендованою літературою;

- приймати участь у проведенні представницьких заходів (Дня рятівника, змагань, оглядів- конкурсів, тощо);

     - приймати участь у тренуваннях з ЦЗ та захисту від надзвичайних ситуацій;

 - проводити просвітницьку роботу та пропаганду знань серед населення, зокрема про порядок дій: при тимчасовій зупинці кровотечі, накладанні первинних пов’язок при ураженнях та опіках, іммобілізації при переломах кісток та значних пошкодженнях м’яких тканин, протишокові заходи, проведенні штучного дихання, відновлення серцевої діяльності;

- доводити санітарно-гігієнічні норми;

   - доводити порядок поводження при виникненні епідемій, епізоотій, отруєнь тощо.

Особливу увагу під час проведення консультацій звернути на порядок дій населення під час виклику швидкої допомоги.

 

Консультант – фахівець з

питань медичного захисту                                                                               

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                Розпорядження сільського голови

                                                                                                Василівської сільської ради 

                                                                                    від 02.10.2024 р. №143/А

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник цивільного захисту –

Василівський сільський голова

_______________  Петро БОЙЧЕВ

«___»                            20      р.

 

Посадова інструкція

консультанта – фахівця консультаційного пункту з питань пожежної безпеки

Консультаційна робота консультанта – фахівця консультаційного пункту проводиться згідно з графіком надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

Для проведення консультацій залучаються  працівники консультаційного пункту, консультанти з числа активістів ЦЗ, які пройшли підготовку в НМЦ ЦЗ та БЖД Одеської області.

Для відпрацювання найбільш складних тем, проведення тренувань залучаються (за згодою)   штатні робітники структурних підрозділів ДСНС.

Консультант – фахівець зобов’язаний:

доводити до відома населення інформацію про пожежі в Україні та області за останній період;

  • проводити аналіз причин виникнення пожеж по області ( району, міста) за останні 5років;
  •  доводити відомості про осіб, загиблих на пожежах;
  • доводити інформацію про потенційну вибухо-пожежну небезпеку, що характерна для місць проживання населення, а також інформацію про небезпеку виникнення пожеж при проведенні різноманітних сезонних робіт.
  • проводити консультації з питань захисту та дій в умовах можливих пожежних ситуаціях;
  • проводити інформаційні та агітаційні заходи (бесіди, лекції, вечори запитань і відповідей, покази відеофільмів) з питань пожежної безпеки;
  • розповсюджувати пам’ятки, листівки, посібники, проводити прослуховування радіопередач, перегляд та прослуховування спеціальних відео та аудіо матеріалів з тематики захисту населення та діях при пожежі;
  • забезпечувати умови для самостійного вивчення населенням «Правил пожежної безпеки в Україні» , та інших нормативно-правових документів з питань пожежної безпеки, порядку використання первинних засобів пожежогасіння;
  • приймати участь у тренуваннях з ЦЗ та захисту від надзвичайних ситуацій;

 - проводити просвітницьку роботу та пропаганду знань серед населення через засоби масової інформації, зокрема: щодо особливостей поведінки та дотримання правил пожежної безпеки у різні періоди року.

 

Консультант – фахівець

з питань пожежної безпеки                                                                                   

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                Розпорядження сільського голови

                                                                                                Василівської сільської ради 

                                                                                    від 02.10.2024 р. №143/А

 

      ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник цивільного захисту –

Василівський сільський голова

_______________  Петро БОЙЧЕВ

«___»                            20      р.

 

 

Посадова інструкція

консультанта-фахівця консультаційного пункту з БЖД

 

Консультаційна робота пункту проводиться згідно з графіком надання консультацій з питань                  ЦЗ та БЖД.

Для      проведення    консультацій  залучаються   працівники    консультаційного      пункту, консультанти з числа активістів ЦЗ, які пройшли підготовку в НМЦ ЦЗ та БЖД Одеській області.

Консультант-фахівець з БЖД зобов‘язаний:

      • проводити аналіз надзвичайних ситуацій, які відбувались на території області (району, міста);
      • проводити інформаційні та агітаційні заходи (бесіди, лекції, вечори запитань і відповідей, показ відеофільмів, тощо);
  • розповсюджувати пам‘ятки, листівки, посібники, перегляд спеціальних відео і аудіо матеріалів з тематики БЖД;
      • забезпечувати умови для самостійного вивчення населенням правил поведінки та дій в умовах НС за рекомендованою літературою;
      • приймати участь у проведенні представницьких заходів (Дня рятівника, змагань, оглядів-конкурсів);
      • приймати участь у тренуваннях ЦЗ та захисту від НС. Особливу увагу звертати на:
      • правила безпечного поводження                       під час повені, паводку, зсуву, буревію, сильного вітру, тощо;
      • на негативні наслідки куріння, алкоголю для здоров‘я людини;
      •  у чому полягає небезпека захворювань, що передаються статевим шляхом, як їх уникнути, епідемій ВІЛ/СНІД, туберкульозу, їх профілактика;
      • Коронавірусна хвороба, як не заразитися, заходи профілактики;
      • чим небезпечні для здоров‘я людини інфекційні захворювання свійських тварин;
      • на правила безпеки при пересуванні велосипедом, мотоциклом, скутером і як правило діяти під час ДТП;
  • на першу допомогу при харчових отруєннях, при отруєннях грибами, при укусах отруйних тварин;
      • на основні напрямки поведінки під час збройних нападів, терористичних актів, під час проведення масових заходів;
      • на правила безпечного перебування на льоду і допомогу при переохолодженні та обмороженні, а також при пораненнях;
      • на поводження людини при виникненні пожежі в квартирі і на природні, допомогу потерпілим при опіках.

 

Консультант-фахівець з БЖД                                                                

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних